Predstava autorít
- Vozičkár navštívi svojho odborného lekára, napr. neurológa.
- Ten mu poradí, aký vozík by mu najlepšie vyhovoval a riešil jeho potreby.
- Vypíše mu poukaz.
- Ten schváli revízny lekár zdravotnej poisťovne.
- Najbližšia výdajňa vydá vozík zo skladu.
- (Asi) rodina mu vozík doručí domov.

Celé by to mohlo nakoniec vyzerať nejako takto.
Realita 21. storočia
- Vozičkár si najprv na webe a následne s dodávateľom konzultuje svoje preferencie a snaží sa nájsť vhodnú kompenzačnú pomôcku, na ktorej vydrží sedieť napríklad aj 16 hodín denne.
- K lekárovi prichádza s jasnou predstavou a kódom pomôcky a požiada lekára o vypísanie poukazu.
- Ak je užívateľ informovaný, lekár nemárni čas snahou ho presvedčiť na iné riešenie. S výnimkou prípadov, keď má od nejakej firmy sľúbenú odmenu.
- Po vyplnení poukazu pokračuje vozičkár k revíznemu lekárovi, kde sa stane z poukazu „platný dokument“.
- Keďže má predchystané svoje parametry a detaily príslušenstva u svojho dodávateľa, informuje ho, že má vybavený poukaz a dodávateľ (v prípade Slovenska teda dovozca) zadáva vozík do výroby.
- Akonáhle je vozík vyrobený a dovezený, dohodne sa s užívateľom na termíne odovzdania.
- Pri odovzdaní sa ďalšie veci donastavia a doladia sa drobnosti.

Výsledok by mal vyzerať napríklad takto.

Jedna malá poznámka. Objednací list na aktívny mechanický vozík má 19 strán (pozrite).

Objednací list na Škodu Octavia len šesť! (tu)