Ako to chodí?

Predstava autorít

  1. Vozičkár navštívi svojho odborného lekára, napr. neurológa.
  2. Ten mu poradí, aký vozík by mu najlepšie vyhovoval a riešil jeho potreby.
  3. Vypíše mu poukaz.
  4. Ten schváli revízny lekár zdravotnej poisťovne.
  5. Najbližšia výdajňa vydá vozík zo skladu.
  6. (Asi) rodina mu vozík doručí domov.

Celé by to mohlo nakoniec vyzerať nejako takto.


Realita 21. storočia

  1. Vozičkár si najprv na webe a následne s dodávateľom konzultuje svoje preferencie a snaží sa nájsť vhodnú kompenzačnú pomôcku, na ktorej vydrží sedieť napríklad aj 16 hodín denne.
  2. K lekárovi prichádza s jasnou predstavou a kódom pomôcky a požiada lekára o vypísanie poukazu.
  3. Ak je užívateľ informovaný, lekár nemárni čas snahou ho presvedčiť na iné riešenie. S výnimkou prípadov, keď má od nejakej firmy sľúbenú odmenu.
  4. Po vyplnení poukazu pokračuje vozičkár k revíznemu lekárovi, kde sa stane z poukazu „platný dokument“.
  5. Keďže má predchystané svoje parametry a detaily príslušenstva u svojho dodávateľa, informuje ho, že má vybavený poukaz a dodávateľ (v prípade Slovenska teda dovozca) zadáva vozík do výroby.
  6. Akonáhle je vozík vyrobený a dovezený, dohodne sa s užívateľom na termíne odovzdania.
  7. Pri odovzdaní sa ďalšie veci donastavia a doladia sa drobnosti.

Výsledok by mal vyzerať napríklad takto.


Jedna malá poznámka. Objednací list na aktívny mechanický vozík má 19 strán (pozrite).

Objednací list na Škodu Octavia len šesť! (tu)